Snapchat uvádí na trh konkurenci pro TikTok s názvem ‚Spotlight‘

Společnost Snapchat utratí miliony dolarů za platby uživatelům za zveřejňování populárních videí přes novou část své aplikace ‚Spotlight‘.

TikTok tak má dalšího konkurenta v předvádění videí vytvořená uživateli po celém světě. Pro motivování lidí si Snap zvolil velmi motivační nástroj a tím jsou peníze. Společnost tvrdí, že do konce roku vyplatí 1 milion dolarů denně uživatelům, kteří sdílejí neoblíbenější videoklipy. Svým vzhledem a funkcemi se tak výrazně podobá již existujícímu TikToku a Instagram Reels. Automatické přehrávání vertikálních videí a algoritmus, který určí jaké klipy se objeví ve vašem kanálu, přesně tyto funkce převzal od svých konkurentů. Stejně tak twitter se inspiroval novou funkcí Fleets u strories od společnosti Instagram o kterém jsme již dnes informovali naše čtenáře.

Ukázka připnutí videoklipu v aplikaci Snapchat | Foto: Engadget

Uspěje mezi aplikacemi TikTok a Reels ?

Spotlight se přece jen trochu liší. Zejména neumožňuje komentovat videoklipy, ve skutečnosti budou některé videa bez autora – tedy anonymní. Pokud tvůrce videa nemá veřejný profil, budou se zobrazovat videa bez názvu nebo popisu. Jak jsme již zmínili, uspěje možná tím, že Snap hodlá vyplácet uživatele za sdílení populárních videí. Možná právě proto Snapchat na vzestupu téhle funkce nabere lidi a strhne se tak lavina, ale možná taky ne, přece jen aplikace TikTok funguje od roku 2018 kdy se stala nejúspěšnější aplikací ve Spojených státech amerických. Od tohoto roku je k dispozici na více než 150 trzích a v 39 jazycích. Snapchat to bude mít v tomto ohledu těžké, mnoho uživatelů na tuto aplikaci ať už zapomnělo, nebo je zkrátka přestala bavit.

Nicméně Snapchat bude odměňovat tvůrce videí na základě jedinečných zhlédnutí videí, které Snap v daný den získá. Prozatím se společnost zavazuje utrácet milion dolarů denně do konce roku, ačkoli Snap ještě nestanovil pevné datum ukončení této akce.

Není tak jasné, jak se v tomto směru povede nové funkci. Zda ji společnost může přeměnit na něco, co má šanci být něco jako konkurent TikTok. Instagram také získal určitou část lidí na Reels, který je plný kopií videí TikTok. Tohle pro Snapchat bude/nebude problém pro Spotlight, který neumožňuje nahrávání videí s vodoznaky.

Představení Spotlight od společnosti Snapchat

Zdroje: engadget.com